Ikona zámek Členská sekce Napište mi Ikona e-mail

Proč nesjednávat pojištění vozidel přes internetové srovnávače?

Proč nesjednávat pojištění vozidel přes internetové srovnávače?

Internetové srovnávače nabízejí možnost sjednání povinného ručení a havarijního připojištění z pohodlí domova, což v dnešní době, která je velmi uspěchaná, zní opravdu lákavě. Navíc se v podstatě všechny...

Internetové srovnávače nabízejí možnost sjednání povinného ručení a havarijního připojištění z pohodlí domova, což v dnešní době, která je velmi uspěchaná, zní opravdu lákavě. Navíc se v podstatě všechny srovnávače chlubí tím, že Vám nabídky porovnají u všech pojišťoven a vyberou tu nejvýhodnější, která Vám bude ušitá přímo na míru. Na pár kliknutí si můžete kvalitně a levně pojistit své vozidlo, všechny nutné dokumenty Vám přijdou do e-mailu a vy tak nikam nemusíte. Zní to skvěle, ale pokud budete pokračovat ve čtení článku, tak zjistíte, že skutečnost je úplně jiná. Proč?

 

Nikdy neuvidíte nabídku od všech pojišťoven

Žádný srovnávač nikdy nezobrazí nabídku všech pojišťoven, které za to stojí. Důvodů může být hned několik. Například strategická spolupráce s určitými institucemi, které srovnávač preferuje. Pojišťovna nechce nebo neumí propojit své systémy se srovnávačem a nebyla by schopná zobrazit korektní nabídku. Ať je důvod jednotlivých srovnávačů jakýkoliv, můžete se spolehnout na to, že se Vám nikdy nezobrazí nabídka všech kvalitních a stabilních pojišťoven, ale jen omezený počet. Pokud tedy hledáte korektní srovnání napříč pojistným trhem, tady se Vám ho nedostane.

Zobrazená cena nemusí být konečná

V případě cenotvorby pojištění vozidla rozhoduje několik faktorů, které online srovnávač nedokáže správně vyhodnotit, nebo je naopak klient nezná a neví, jak je správně vyplnit. Může se jednat například o:

Slevy, díky kterým můžete o peníze spíše příjít

Někdy se pojišťovny snaží být nejlevnější za každou cenu, srovnávače tyto slevy zařadí do nabízené ceny a vy si ani tak nevšimnete, jaké jsou podmínky konkrétní slevy. Pojďme si některé z nich vyjmenovat:

Cenové přirážky

V podstatě každá pojišťovna Vám může dát přirážku na ceně za výbavu vozidla jako je panoramatická střecha, pohon 4x4, dlouhá verze vozidla tzv. Kombi, kožené čalounění, automatická klimatizace, vylepšený entertainment systém apod. Pokud tyto informace nezadáte, může být cena zkreslená a online srovnávač tak opět nabízí pouze orientační cenu.

Vyzkoušeli jsme na konkrétním případě

Na modelovém případě klientky, která si chce pojistit své vozidlo značky Škoda Octavia, rok 2016, 1968 ccm jsme se přesvědčili, jak jednotlivé srovnávače fungují. Klientka chtěla povinné ručení 100/100 mil. Kč, havarijní připojištění na částku 550.000,- Kč se spoluúčastí 5 %, pojištění skel na 15.000,- Kč a rozšířené asistenční služby. Klientka je pojištěna jako řidička již 12 let a jezdí naprosto bez nehod. Online srovnávače v této situaci sloužily spíše jako jakýsi dotazník a tím, kdo cenu ve finále koreloval, byl telefonní operátor, jehož úkolem bylo nabídku dotáhnout do konce.

Finální cena online srovnávačů byla o více než 40% vyšší (konkrétně 9.404,- Kč proti 6.508,- Kč) než po individuálních propočtech u jednotlivých institucí. Důvodem ovšem není to, že by byly online srovnávače o tolik dražší, ale v tomto konkrétním případě srovnávače vyhořely na tom, že neuměly využít slevy za propojištěnost. 

Online srovnávače by měly nabízet jednoduché a rychlé sjednání pojištění vozidel, to ovšem nenabízejí a celkový dojem je spíše takový, že základním principem je získání základních údajů o vozidle zájemce o pojištění a samozřejmě jeho kontaktní údaje. Po získání těchto údajů Vás bude kontaktovat operátor s ještě lepší a tou nejtajnější nabídkou, kterou jinde nezískáte. Už to je odrazující a naprosto to shazuje to, co se od online srovnávačů očekává. Rychle a snadno. Celé nám to připadá stejné jako by někdo zaklepal na Vaše dveře s nabídkou přepočtu pojištění Vašeho vozidla s tou výhodou, že online srovnávače znají okamžik, kdy Vás zrovna cena zajímá.

Ptáme se tedy, proč řešit pojištění svého vozidla s někým, koho vůbec neznáme v situaci, kdy víme, že nám nenabídne kompletní srovnání pojištění napříč trhem, a navíc ne vždy může být schopný nabídnout tu nejvhodnější variantu. Pokud máte svého finančního konzultanta, který je zodpovědný a ochotný, tak se vždy můžete spolehnout, že pro Vás zajistí nižší cenu než kterýkoliv online srovnávač, a to výrazně rychleji a efektivněji.

Pokud se ovšem nemáte na koho obrátit nebo Vás zajímá, jakým způsobem pojištění vozidel řešíme my, tak nás neváhejte kontaktovatvelice rádi Vám zodpovíme všechny vaše dotazy. 


Další články

zobrazit všechny články
Pronájem nemovitostí, jednoduchý zdroj příjmu nebo noční můra?
15
Bře

Pronájem nemovitostí, jednoduchý zdroj příjmu nebo noční můra?

Mnoho lidí, kteří nikdy nepronajímali žádnou nemovitost, říkají, že pronájem je jednoduchý zdroj příjmu za minimum práce, nebo dokonce bez práce. Ovšem jakmile si to člověk vyzkouší, častokrát poměrně rychle zjistí, že to není až tak růžové, jak se na první pohled může zdát.

Jak financovat koupi automobilu či bydlení?
1
Bře

Jak financovat koupi automobilu či bydlení?

Představte si, že stojíte před rozhodnutím, kdy si chcete pořídit nové auto nebo bydlení. Dvě nejčastější situace, se kterými se většina z nás již několikrát setkala. Jednou z klíčových otázek při těchto situacích je to, jak se danou situaci rozhodneme financovat.

Co je dlouhodobý investiční produkt (dále jen DIP) a jaký má mechanismus?
16
Úno

Co je dlouhodobý investiční produkt (dále jen DIP) a jaký má mechanismus?

Záměrem státu je podnítit obyvatele České republiky k investování, což je klíčové vzhledem k současným problémům důchodového systému. Od roku 2024 je zaveden nový typ finančního nástroje, známý jako dlouhodobý investiční produkt (DIP), který má za cíl usnadnit přípravu na penzi.

Napište mi